Egy nő ordibálni kezdett a fiatal anyukával, mert a gyereke sírt – amit a személyzet tett, arra senki sem számított.
A személyzeteknek gyakran szinte elképzelhetetlen bánásmóddal kell szembenézniük, és gyakran nem tudnak úgy reagálni, ahogyan azt jónak látják. A Delta Air egyik járatnának személyzete azonban valami váratlant tett, mikor egy nő döbbenetes viselkedést tanúsított egy repülőgépen.
Kedvessnek lenni mindig kifizetődő, és a figyelmes gesztusoknak gyakran hihetetlen dominóhatásuk van, ami bearanyozza az emberek napját. Ennek azonban az ellenkezője igaz.. Mikor az emberek udvariatlanul viselkednek egy pillanat alatt tönkretehetik valakinek a napját.
A Delta Air egyik járatának személyzetét sokkolta az egyik utas viselkedése. A nő nem értette meg, hogy a jó modor és az illem messzire vezet, és a nehezebb úton tanulta meg a leckét.
AZ UTASOK KÖZTI VITA
Susan Peireznek fogalma sem volt arról, hogy a New York állambeli Queensben található JFK repülőtérről a Syracuse-ba tartó járat drámát fog okozni, de így történt. Egy másik utas, Marissa Rundell a New York állambeli Rochesterből finoman szólva nem volt elégedett Peirez nyelvhasználatával.
A 19 éves anyuka kényelmetlenül érezte magát, különösen azért, mert nyolc hónapos kisfia, Mason vele utazott. Rundell kedvesen megkérte a nőt, hogy figyeljen arra, amit mond, de hamar rájött, hogy hibát követett el.
NEM SIKERÜLT LENYUGTATNI A HELYZETET
Peirez azt mondta a fiatal anyukának, hogy „fogja be a [káromkodás] pofáját és dugja fel magának”. Ezek után is jelenetet rendezett, nem volt hajlandó Rundell-lel egy sorba ülni. A személyzet tagjai megpróbáltak alkalmazkodni a feldúlt utashoz, aki „nem akart egy síró baba közelében ülni”.
A fiatal anyuka rögzítette a találkozást, és hallani lehetett, amint azt mondja: „Nem fog egész idő alatt sírni”. Rundell azt is elárulta, hogy Peirez már a beszállás pillanatától kezdve ideges volt. Az anyuka megosztotta:
„Hátra jött és lecsapta a táskáit. Azt mondta, hogy ‘ez [káromkodás] nevetséges. Ez [káromkodás], hogy a gép hátsó részében kell ülnöm”.”
A NŐ VISELKEDÉSE
Peirez udvariatlanul viselkedett, és gúnyos megjegyzéseket szórt nem csak az anyukára, de az alkalmazottakra is. Mikor az egyik alkalmazott felajánlotta, hogy felrakja Peirezt a következő szabad járatra, a nő megdöbbentő kijelentéssel válaszolt.
Az alkalmazott állását fenyegette meg, és viccelődött: „Lehet, hogy holnap már nem lesz munkád”. Az utaskísérő nem volt hajlandó tovább tűrni a zaklatást, és ragaszkodott ahhoz, hogy a nőt távolítsák el a járatról.
GYORSAN VÁLTOZÓ HOZZÁÁLLÁS
Miután a személyzet tagja felszólította Peirezt, hogy szálljon le a repülőgépről, a nő viselkedése drasztikusan megváltozott. Rájött, hogy mi forog kockán, és bocsánatot kért.
„Nem sikoltozom. Most már csendben leszek. Kérem. OKÉ? Bocsánat. Stresszes voltam” – mondta a nő, majd hozzátette:
„Elnézést kérek. Bocsánatot kérek. Bocsánatot kérek… bocsánatot kérek. Nekem itt kell lennem ezen a járaton.”
A bocsánatkérés azonban süket fülekre talált, és a légiutas-kísérő elítélte a nő viselkedését. Kijelentette, hogy Peireznek le kell szállnia a repülőgépről, mert kiabált egy nővel és a gyermekével.
A FIATAL ANYUKA MEGDÖBBENT
Miután a légiutas-kísérő beszélt egy felügyelővel, a nőt leszállították a gépről. Rundell-t lesokkolta a megpróbáltatás, nem tudta elhinni, hogy Peirez hogyan bánt vele és az alkalmazottakkal. Elmondta:
„Megnevettetett, mikor bocsánatot kezdett kérni, mert nem lehet pszichopatából báránykára váltani és úgy tenni, mintha nem csinált volna semmi rosszat. Teljesen megérdemelte, hogy kirúgják a járatról.”
Az édesanya megköszönte a légitársaság személyzetének, hogy megvédték őt, és méltatta a gyors reakciójukat. Megjegyezte: „[Köszönjük a] kedves Delta légiutas-kísérőnek, hogy nem hagyta, hogy ez a nő terrorizáljon minket”. Rundellnek azonban volt némi lelkiismeret-furdalása.
A VIDEÓ VÁRATLANUL TERJEDT EL
Az édesanya felvétele az esetről több milliós nézettséget ért el az interneten, és számos, Peirezre irányuló csúnya kommentet gyűjtött be – pedig Rundellnek nem ez volt a szándéka. Azt mondta:
„Rosszul érzem magam a hölgy miatt. Nem ismerem a történetét, ő sem ismeri az enyémet. Lehet, hogy ez egy félreértés volt. Mire leszálltunk, már az egész családom látta.”
A LÉGITÁRSASÁG KOMMENTÁLTA AZ ESETET
A Delta Air is kommentálta a helyzetet, és megmagyarázta a döntésüket, megjegyezve, hogy a vendég viselkedése nem felelt meg a tiszteletre és udvariasságra vonatkozó normáiknak. Közleményükben ez állt:
„Nagyra értékeljük az Endeavor Air légiutas-kísérőjének elkötelezettségét a Delta alapértékei iránt, és elnézést kérünk a 4017-es járat fedélzetén tartózkodó többi ügyféltől, akik a rendzavarást tapasztalták”.
AZ ONLINE REAKCIÓ
A netezők megdicsérték a légiutas-kísérőt, és felszólították az ügyfeleket, hogy kétszer is gondolják meg, hogyan viszonyulnak a kiszolgáló személyzetekhez. Az egyik felhasználó azt írta: „Az emberek nem ismerik fel, hogy a légiutas-kísérők milyen valódi tekintéllyel rendelkeznek”. Valaki más hozzátette:
„Ha valakinek a hatalmát próbára tesszük, mindig fel kell készülni a következményekre”.
NEM EZ VOLT AZ ELSŐ TALÁLKOZÁS EGY UDVARIATLAN ÜGYFÉLLEL
A hozzászólók hasonló esetekről kezdtek mesélni, és megjegyezték a vendégek/utasok megdöbbentő tetteit. Az egyik felhasználó ezt írta:
„Egy nap egy rendezvényen segítettem a jegyárusításban. Ez a hölgy odajött hozzám a sor elejére és azt mondta, hogy az államügyésznek dolgozik. Mondtam neki, hogy ettől függetlenül sorba kell állnia”
Az alkalmazott elmesélte, hogy a nő feldúlt volt, és egy rendőrrel együtt visszatért a sorba. Megdöbbentette a nő hozzáállása, és az, hogy a nő nem vette figyelembe a helyzetét.
Peirez egyik a sok ügyfélnek, akik udvariatlanul bántak az alkalmazottakkal. Remélhetőleg viselkedése tanulságul szolgál az udvariasság és a jó modor fontosságáról.
Bár nem ésszerűtlen, hogy a munkatársakkal és más ügyfelekkel megbeszéljük a dolgokat, a kedves hozzáállás és a barátságos hangnem elengedhetetlen. Mi a véleményed a nő viselkedéséről, és szerinted megérdemelte, hogy kirakják a járatról?