Így néznek ki a legnépszerűbb világmárkák alapítói, akiket szinte sohasem láthattunk

Láttad már a Nike cég alapítójat? Esetleg egyéb márkák igazgatóját? Miért nem ? Legtöbbjük olyannyira kerüli a nyilvánosságot, hogy noha mindennap használjuk az általuk feltalált és forgalmazott termékeket, valószínűleg a legtöbben mégsem lennénk képesek felismerni őket sem a nevükről, sem pedig a fotójukról. Ideje ezen változtatni. Nézzük hát a cikket 🙂

Phil Knight – Nike

A fiatal Phil Knight és Bill Bowerman nagyon szerettek futni, azonban az Egyesült Államokban akkoriban (’60-as évek) kapható futócipők minősége nem volt kellően kielégítő számukra. Idővel egyre nehezebbé vált a beszállítókkal való együttműködés, ezért Phil és Bill úgy döntött, hogy saját cipőt készít. 1978-ban hozták létre a Nike márkát. Érdekes, hogy Knight eleinte nem szerette a Nike szót, teljesen más nevet szeretett volna adni a cégnek. Egyébként a története részletesen is olvasható a Show Dog című könyvében

Howard Schultz – Starbucks

A Starbucks 1971-ben nyílt meg Seattle-ben, ekkor még kávébabokat és berendezési eszközöket árusítva. 1987-ben, amikor a céget Howard Schultz megvásárolta, kávézóvá alakította át. A férfit az olasz eszpresszó bárok hangulata inspirálta és biztos volt abban, hogy kellő marketing segítségével az Egyesült Államokban is népszerűvé teheti az eszpresszó alapú italokat. Igaza lett! Sőt, azóta a Starbucks szinte a világ minden országban jelen van

Amancio Ortega – Zara

Amancio a ’70 -es években kezdett az üzleti tevékenységbe. Eleinte a feleségével együtt otthon, a szobájukban készítettek hálóingeket és fürdőköpenyeket. Miután az egyik hatalmas rendelésüket visszamondták úgy döntöttek, hogy saját márkát alapítanak. 1975-ben nyitották meg első üzletüket La Coruña-ban, Spanyolországban. Az üzlet nagyon jól ment és a cég úgy döntött, hogy követi az instant divatot, miszerint minden második héten új és divatos ruhák jelennek meg az üzletekben.

Per Enevoldsen és Winnie Enevoldsen – Pandora

1982-ben az Enevoldsen házaspár egy kis ékszerüzletet nyitott Koppenhágában. Eleinte Thaiföldről importáltak ékszereket, amiket aztán eladtak. 1987-re olyan nagy lett a cég, hogy úgy döntöttek, saját tervezésű ékszereket fognak készíteni. 2000-ben elkészítettek egy úgynevezett “charm” karkötőt, amivel a vásárlók képesek voltak saját ékszereket tervezni maguknak azáltal, hogy a meglévő karkötőkre ezeket a “charmokat” aggatták. Azóta a vállalat egyre csak nő és az Enevoldsen család ma már Dánia egyik leggazdagabb családja

Michele Ferrero – Ferrero

1957-ben Michele családi vállalkozást örökölt, ami csokoládégyártással foglalkozott. Új termékeket szeretett volna létrehozni, ezért megkérdezte a helyi asszonyokat, milyen édességeket szeretnek ők és gyermekeik. Így hozta létre a népszerű Kinder meglepetés csokitojást. Úgy gondolta, hogy mivel a gyerekek és a felnőttek is szeretik a csokit és a tejet, ötvözi ezt a kettőt. Ő alkotta meg a Ferrero Rocher és Raffaello édességeket, valamint mindenki kedvencét, a Nutella-t

Michele azt is észrevette, hogy az amerikai nők nagyon figyelnek az alakjukra, ezért létrehozta számukra a Tic Tac-ot, amiben csak 2 kalória van – ez is bejött neki

Ez a cikk folytatódik a következő oldalon